Rusya Dışişleri Bakanlığı Resmi Temsilcisi Mariya Zaharova, Mısır'da bulunan Rusya Büyükelçiliği yetkililerinin Rus uçağının durumunu araştırmaya başladıklarını bildirdi.
Zaharova, "Rusya Büyükelçiliği yetkilileri 'Kogalımavia' Rus havayolu şirketine ait uçağın durumunu araştırıyor. Kesin bilgi elde edildiğinde basına açıklama yapılacak" dedi.
KAYBOLAN UÇAĞIN PİLOTU KAHİR'DE İNİŞ YAPMAYI TALEP ETTİ
Şarm El Şeyh'den St. Petersburg'a giden uçağın pilotu kalkışın ardından rotasını değiştirmeyi teklif etti ve teknik sorunlardan dolayı Kahir'de iniş yapmayı talep etti.
Şarm El Şeyh havalimanından yapılan açıklamada, "Uçağın kalkmasının ardından pilot bağlantıya geçti ve teknik sorunu bildirdi. Rotayı değiştirmeyi ve Kahir havalimanında iniş talep etti. Daha sonra bağlantı koptu" denildi.
YOLCULARIN TAMAMNI RUS
Govarit Moskova’ radyosu Kahire Rus Büyükelçisi’ne dayandırarak verdiği haberde Mısır semalarında düşen 9268 sefer sayılı "Kogalymavia" uçağında bulunan bütün yolcuların Rus vatandaşı olduğunu açıkladı.
DÜŞEN UÇAK ONUR AIR’DE UÇTU
Şarm-el Şeyh’ten kalktıktan 23 dakika sonra Sina Çölü’nde düşen Rus Metrojet Havayolları’nın EI-ETJ tescilli uçağının, 9 yıl boyunca Onur Havayolları’nda uçtuğu ortaya çıktı.
Eski adı Kolavia olan Metrojet, 2009 yılında, Onur Havayolları’nın da sahibi olan Cankut Bagana tarafından kuruldu. Havayolu, kuruluşu sırasında iki Airbus A320 tipi uçağı da Onur Air’den kiralamıştı. Rusya’da charter olarak adlandırılan tarifesiz seferler yapan şirket, 2014’te adını ‘Metrojet’ olarak değiştirdi. Halen havayolunun filosunda 5 adet A321 ile iki adet CRJ200 tipi toplam 7 uçak bulunuyor.
Sina Çölü’nde düşen Airbus A321 tipi uçak, 1997 yılında imal edildi. İlk uçuşunu 9 Mayıs 1997’de yaptı. ILFC finansal kiralama şirketine ait olan uçak, 2003 yılında Onur Havayolları tarafından kiralandı. 220 koltuklu A321, TC-OAE tescili ile 2012 yılına kadar uçtu. Daha sonra 663 imalat numarasına sahip uçak Kolavia tarafından kiralandı. Rus tescili EI-ETJ oldu.